back to top

Περιοδικόν διά την διάπλασιν κορασίδων και παίδων εντός και εκτός Κερκύρας

More

    YEGNA. Tα δικά μας Spice Girls στην Αντίς Αμπέμπα

    Επειδή έχω κουραστεί να ακούω χρόνια και χρόνια για το βαρβαρικό και αιμοδιψές DERG (η κομμουνιστική στρατιωτική οργάνωση που ξεκίνησε την Επανάσταση), για τον γενοκτόνο και αρχιεγκληματία Μεγκίστου, τον “νόθο”, τον “Μπολσεβίκο Κρόνο”, όπως τον αποκαλεί η “Μαύρη Βίβλος” και ο κύριος Σανταμαρία ειδικά, Για να μην δαιμονοποιήσουμε τους αγώνες μιας γενιάς και να ακρωτηριάσουμε άκριτα δεκαεφτά ολόκληρα χρόνια της Αιθιοπικής Ιστορίας ας συνδυάσουμε πολύ σύντομα το χτες με το σήμερα.

    Η επανάσταση του 1974, της οποίας ηγήθηκαν αξιωματικοί του στρατού και οι προοδευτικοί διανοούμενοι του DERG, ανέτρεψε το αυτοκρατορικό καθεστώς της Αιθιοπίας, που ήταν ένα από τα πιο αναχρονιστικά φεουδαλικά καθεστώτα του πλανήτη.
    Αγροτική μεταρρύθμιση, δημιουργία συνεταιρισμών, μετατροπή ενός κράτους που μέχρι τότε ήταν θεοκρατικό σε κοσμικό, καταπολέμηση του αναλφαβητισμού, εθνική ενότητα κλπ.

    Από το 1974 έως το 1980, ο αριθμός των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανέβηκε από 850.000 σε 1.400.000 και η εκστρατεία για την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού των ενηλίκων αναφερόταν ως παράδειγμα από την UNICEF.
    Όλοι οι ειδικοί αναφέρουν στις αναλύσεις τους ότι η Αιθιοπία από το 1975 έως το 1980 υπήρξε «σχεδόν η μοναδική περίπτωση στην Αφρική όπου έγινε μια αγροτική επανάσταση… ένα αξιοσημείωτο αμάλγαμα της βούλησης για μια σοσιαλιστική κολεκτιβοποίηση με στοιχεία των κοινοτικών αφρικανικών εθίμων»

    (C. Coquery-Vidrovitch, Afrique noire, permanence et ruptures, V. Harmattan, 1992).

    Και όλοι αναφέρουν ότι είχε την αρχική υποστήριξη των χωρικών, ιδίως στο νότο, πριν αρχίσουν ν’ αντιμετωπίζουν εχθρικά τη γραφειοκρατική κολεκτιβοποίηση που ξεκίνησε από το 1984.

    Η «κόκκινη τρομοκρατία» υπήρξε ασφαλώς μια πραγματικότητα από το 1975 έως το 1980 και αναμφίβολα υπερέβη κατά πολύ και αιματηρά τα αναγκαία υποχρεωτικά μέτρα που πρέπει να λάβει μια κρατική εξουσία η οποία επιδιώκει να πραγματοποιήσει μεταρρυθμίσεις.

    Έγιναν πολλά λάθη ανωριμότητας και αντιγραφής του Σοβιετικού και του Μαοϊκού προτύπου και η τελική αποτυχία οφείλεται στο γεγονός ότι η εξουσία βρέθηκε απομονωμένη απέναντι στο κύμα των τοπικών ενόπλων εξεγέρσεων, οι οποίες ενισχύθηκαν σημαντικά από τις ΗΠΑ

    Παρ’ όλα αυτά, η διαπίστωση αυτής της αποτυχίας δεν μας δίνει το δικαίωμα να ξεχάσουμε τις αρχικές προόδους που συντελέστηκαν.

    H πρόοδος ξεχάστηκε και μπήκε στο τσουβάλι με την ερυθρά τρομοκρατία που ανάγεται περισσότερο στο διακρατικό πόλεμο με την Ερυθραία που συνεχίζεται μέχρι σήμερα παρά σε εσωτερικές εκκαθαρίσεις.

    Πέρασαν δεκαετίες για να σηκώσουν κεφάλι οι γυναίκες.

    Να ξεμυτίσουν κάποιες μικρές διεκδικήσεις.

    Οι πλούσιες δρομείς της χώρας πολυνικήτριες παγκόσμιων αγώνων δεν συνεισέφεραν στο παραμικρό πηγαινοέρχονται στις χώρες που διαπραγματεύονται τη παχυλή μεταγραφή τους υπό άλλες σημαίες.

    Από τη βάση από τις ταπεινές αγρότισσες και εργάτριες και τη φτωχή αδιόριστη διανόηση προέρχονται τα μέλη τωv Yegna: Η λέξη Yegna, σημαίνει «δικό μας» στην Αμχαρική, την επίσημη γλώσσα της Αιθιοπίας. Yegna είναι επίσης και ένα αιθιοπικό γυναικείο συγκρότημα ποπ μουσικής. Πρόκειται για πέντε κορίτσια με διαφορετικές προσωπικότητες, οι οποίες θεωρούνται οι Spice Girls της Αιθιοπίας.

    Οι Yegna, όπως κάθε επιτυχημένο συγκρότημα, αποτελείται από μέλη με διαφορετικές προσωπικότητες, ώστε να μπορούν να απευθύνονται σε ένα ευρύτερο κοινό και να διευρύνουν το ακροατήριό τους.

    Ωστόσο, κοινός στόχος των κοριτσιών είναι η γυναικεία χειραφέτηση. Το συγκρότημα έχει παράλληλα και μια εβδομαδιαία ραδιοφωνική εκπομπή αφιερωμένη στις νέες γυναίκες που αντιμετωπίζουν τον αποκλεισμό στην Αιθιοπία, με θέματα όπως ο καταναγκαστικός γάμος, η σεξουαλική παρενόχληση, η αυτοπεποίθηση, η σημασία της εκπαίδευσης. Όπως αναφέρουν τοπικά μέσα, η δράση των Yegna έχει τεράστιο αντίκτυπο στις ζωές των κοριτσιών.

    Οι Yegna σχηματίστηκαν τον Απρίλιο του 2013 ως μέρος ενός χρηματοδοτούμενου προγράμματος, του διεθνούς οργανισμού Girl Hub, που λειτουργεί επίσης στη Νιγηρία και τη Ρουάντα. Έτσι, πολλοί είναι αυτοί που τις επικρίνουν σημειώνοντας ότι τα χρήματα που λαμβάνουν είναι πάρα πολλά. Από την άλλη, δεν είναι λίγοι όσοι υποστηρίζουν το έργο τους και αναφέρουν ότι αφού τα χρήματα τίθενται για καλό σκοπό, τότε δεν θα πρέπει να τις κατακρίνουν.

    Επιπλέον, οι Yegna δε μάχονται μόνο για τις γυναίκες, αλλά και για τους άνδρες, στους οποίους το συγκρότημα έχει αρκετά μεγάλη απήχηση. Παρ΄ο,τι έχουν χαρακτηριστεί σαν “Μίνκι από *”

    Μερικά στατιστικά για τη ζωή των γυναικών στην Αιθιοπία:

    1 στις 3 κορίτσια δεν μπορούν να διαβάσουν

    1 στις 3 πάει στο σχολείο

    2 από τις 3 γυναίκες πιστεύουν ότι ο ξυλοδαρμός των γυναικών είναι δικαιολογημένος

    Το τελευταίο είναι και το πιο τρομακτικό στοιχείο

    Από τις πιο όμορφες και καλοφτιαγμένες γυναίκες του Κόσμου όπως μας διηγείτο ο Παντελής Βούλγαρης σαν γύρισε από τα γυρίσματά του του εκεί στη Γη των 12 φυλών οι απόγονοι της βασίλισσας του Σαββά ξαναβγαίνουν στο φώς με τη μουσική και το χορό.

    *Προϊσλαμική θρησκευτική έννοια του λαού των Χάμαρ είναι το μίνγκι, όρος που συνδέει με την “τελετουργική μόλυνση”

    Εκείνος που θεωρείται μίνγκι σύμφωνα με τα πιστεύω των Χάμαρ συχνά εξαναγκαζόταν σε μόνιμο χωρισμό από τη φυλή μένοντας μόνος στη ζούγκλα ή πνιγόταν στο ποτάμι.

    image_pdf

    Δείτε επίσης

    Γιάννης Βογιατζής

    Στη μνήμη του τροβαδόρου που αναχώρησε για το επέκεινα προχθές θα θυμίσουμε δύο κορυφαίες μοναδικές εκτελέσεις.

    Ο Μακ ο μαχαιροβγάλτης

    Το τραγούδι "Mack the Knife" ή "The Ballad of Mack the Knife" γράφτηκε για το μιούζικαλ "Η όπερα της πεντάρας" σε σύνθεση του Κουρτ Βάιλ και λιμπρέτο του Μπερτολτ Μπρεχτ, που έκανε πρεμιέρα το 1928 στο Βερολίνο.

    Νίκος Λαβράνος – Ο Κερκυραίος άνθρωπος-ορχήστρα

    Aπό τους τρεις διάσημους μουσικούς της οικογενείας Λαβράνου, ο μεσαίος, ο Νίκος -λιγότερο γνωστός από το διεθνή Γεράσιμο- ήταν και παραμένει ο άνθρωπος Ορχήστρα.
    00:03:30

    Το λάθος χρώμα

    Μα εσείς χτυπάτε ακόμα, φοράω το λάθος χρώμα / Μα τότε ποιο το νόημα, ποιά μπάλα ποια χαρά;