Ο θεωρητικός της επικοινωνίας Marshall McLuhan με τη φράση του ”Το μέσο είναι το μήνυμα” (The medium is the message) στις αρχές της δεκαετίας του ’60, επισήμανε τη σημασία που έχει ο τρόπος με τον οποίο μεταφέρεται και καταγράφεται η πληροφορία για τη πρόσληψή της από το δέκτη.
Η Barbara Kruger περνάει με την ίδια αμεσότητα τα συνθήματά της στο θεατή παραφράζοντας ακόμη και το γνωστό καρτεσιανό συλλογισμό ”Σκέφτομαι άρα υπάρχω” σε ”Καταναλώνω άρα υπάρχω” και πάντα με την ίδια έντονα σκιασμένη γραμματοσειρά. Συνήθως χρησιμοποιεί ασπρόμαυρες εικόνες από περιοδικά, εφημερίδες ή άλλα έντυπα, πάνω στις οποίες εναποτίθεται ένα ολιγόλογο κείμενο ως σχόλιο.
Ως καλλιτέχνης που τα έργα της έχουν χαρακτήρα διαμαρτυρίας, επιλέγει να απευθυνθεί με αμεσότητα στο θεατή και γι’ αυτό κάνει χρήση αντωνυμιών όπως I, You, Me, They κ.ά.
Η εικόνα σε συνδυασμό με το κείμενο που τη συνοδεύει γίνεται μανιέρα προκειμένου να θίξει θέματα όπως ο καταναλωτισμός, ο φεμινισμός, η ηθική, η ισότητα των φύλων.
Η κατά το παρελθόν ενασχόλησή της με τη σύνταξη και την εικαστική επιμέλεια στον περιοδικό τύπο δε θα μπορούσε παρά να είναι εμφανής στα έργα της.
Πολλές από τις εικόνες που χρησιμοποιεί προέρχονται από περιοδικά ευρείας κυκλοφορίας τα οποία τις χρησιμοποιούν για να προπαγανδίσουν τα ακριβώς αντίθετα από αυτά που η ίδια αμφισβητεί.
Κάτι τέτοιο όμως δε φαίνεται να την επηρεάζει.
Η αφίσα που επιμελήθηκε το 1989 για τη πορεία που είχε πραγματοποιηθεί τότε στην Ουάσινγκτον με αφορμή ζητήματα γυναικείας χειραφέτησης είναι χαρακτηριστική.
Με τη φράση ”Το σώμα σου είναι ένα πεδίο μάχης”, συνδέει τη λέξη ”σώμα” με το αντικείμενο της διαμαρτυρίας που είναι ακριβώς αυτό.
Για να περιγράψει το έργο και το τρόπο σκέψης της λέει πως κατά καιρούς οι θεωρητικές αναζητήσεις θα πρέπει να ξεφεύγουν από τα στενά όρια της ακαδημαϊκής κοινότητας, να γίνονται πράξη και να εκτίθενται στη δημόσια κριτική μέσα από ένα δυναμικό και ταυτόχρονα ελκυστικό τρόπο αποτελούμενο από εικόνες, κείμενο, ήχους και κατασκευές.
Ακολουθούν κάποια από τα έργα της.